תופים לילד – למה בכל זאת כדאי לקנות לילד תופים?

למה בכל זאת כדאי לקנות לילד תופים?

הורים נוטים להיות מתוסכלים כשהם רואים שהילד פשוט נועד להיות מתופף – לא משנה המקצב – הוא מתופף על הברכיים וממשיך משם לסירים, צלחות, דלתות ועושה בלגאן ורעש בכל מקום שאליו הוא הולך. יש חוש קצב, יש רצון, אבל ההורים חוששים מלקנות תופים. 
תופים זה רועש, תופים זה מפריע לשכנים, תופים זה הוצאה גדולה. את שלושת הסיבות הללו כנגד קניית תופים, הורים יכולים לשלוף תוך פחות משניה, אך האם הם גם מכירים את היתרונות שתיפוף על תופים יכול לתת לילד שלהם?


תופים משפרים את החשיבה

תיפוף משלב בין יצירתיות שמקורה בחלק הימני של המוח, לבין מעקב אחר מקצבים ויצירת רצף שמקורם בצד השמאלי של המוח. באמצעות תיפוף שני הצדדים של המוח זוכים לסנכרון ולמיקוד, שאינם שונים למעשה ממדיטציה, אך כיפיים יותר בעיני ילדים. בדיוק מסיבות אלו, מחקרים אחרונים מראים גם שתיפוף על תופים משפר את ציוני ה-IQ של ילדים. 
במחקר שנערך באוניברסיטת טורונטו, התגלה כי ציוני ה-IQ של ילדים בני 6 השתפרו משמעותית לאחר שקבלו שיעורי תיפוף, וציוניהם היו גבוהים יותר מציוני ילדים שלמדו שיעור פיתוח קול או דרמה, ומציוני ילדים שלא קבלו שיעורי יצירה.


רוצים ילד חולה פחות? קנו לו תופים!

מחקרים הראו כי נבדקים שעוסקים בתיפוף נהנים מריכוז גבוה יותר של תאים חיסוניים הנלחמים במחלות, וריכוז נמוך יותר של קורטיזול שהינו הורמון הלחץ. התיפוף יוצר פריקת מתחים שמפחית את כמות הקורטיזול מחד ומכיוון שהוא פועל על תדרי קול מסוימים, קיימת סברה שהוא מגדיל כך את כמות תאי החיסון בדם. 
נגינה על תופים יכולה לסייע גם לילדים שסובלים מבעיות קשר עין-יד. למידת התיפוף משפרת את הקואורדינציה בין היד לעין, והיתרונות שלה אינם מוגבלים רק לתיפוף, אלא ממשיכים עם הילד לכל התחומים בהם הוא פועל.

שיפור רגשי על ידי תופים

לנגינה על תופים יש גם יתרונות רגשיים. ראשית, משום שהילד רוכש כשרון בתיפוף, הוא מחזק את הבטחון העצמי שלו. ההשקעה בלימוד משפרת גם את המשמעת העצמית שלו, ומקנה לו כלים חשובים לחיים. יתרה מכך, תופים הם כמעט תמיד חלק מהרכב גדול יותר של כלי נגינה. מכיוון שהוא נדרש להסתדר בתוך קבוצת נגנים או להקה, הילד מפתח כישורים חברתיים כדוגמת עבודת צוות, ומקטין את הסיכוי להתפתחותה של פוביה חברתית.


השתכנעתם אבל אתם עדיין חוששים מהרעש? יש לנו פתרון עבורכם

אפשר לתת לילד לתופף כמה שהוא רוצה בלי להפריע לאף אחד, להתאמן על הצלילים הכי טובים בלי רעש מיותר ובלי חדר אקוסטי. עם המחירים של היום בקול המוסיקה, אפשר לקנות סט תופים אלקטרוני לנגינה ולתרגול שקט [נניח, DD402 של Medeli] בשעות שבהם השכנים מודאגים ועוד סט אקוסטי [כמו ה- TGC 625Cשל Pearl] כדי להופיע, לתרגל דברים מורכבים ולתת עולם ומלואו של סאונד איכותי ורועש יותר.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה