סקספוני Yanagisawa – מה הופך אותם לבחירה המושלמת

רבות כבר דובר על הסקסופונים של חברת Yanagisawa, על איכות הצליל והמכאניקה המושלמים. מלאכת אומן, הסקסופונים בצלילי סופרן, אלט, טנור ובריטון המלווים בפיות ולגטורות איכותיים באותה המידה. האמנים אשר הרשו לעצמם להתענג על כלים אלו נהנו משנים של חוסר דאגה, אומנים וסטודנטים שהתקדמותם לא הופרעה בבעיות מכאניות או תקלות הנובעות משחיקת החומר. כיבואן ונציג Yanagisawa בישראל במהלך העשור האחרון, קיבלתי אינספור תשבוחות על איכות הכלים מאלו שדרשו לעצמם את הטוב ביותר.

אז תנו לעצמכם את הכלי שיאפשר לכם לבטא את עצמכם.
חיים אטיאס ממליץ:המכאניקה של סקסופוני Yanagisawa בנוייה מאלמנטים מאוד מדוייקים המתוכננים מבחינה ארגונומית לשלימות ובאינטונציה דייקנית המאפשרת לאומן אחיזה נוחה ושליטה במפתחות לאורך כל הנגינה בלי לפספס. אין תזוזות וחופשים במכאניקה ובגלל רמת האטימות הגבוהה – האומן יכול לפתוח את הקופסא ולהתחיל לנגן כמעט מיד. הכיוונון המתיש שנדרש בסוגי סקסופון אחרים נעלם, במקום זאת הכלי נשאר מכוון לאורך זמן ומתאים את עצמו ללחיצות ידי האומן. בתהליך מהיר (כמה שבועות) הצליל מתחיל ל”התחמם” ומקבל את הגוון המיוחד של כלי שניגנו עליו ועבר את ההרצה שלו ככלי חדש.

בין סדרת ה-901 וסדרת ה-991 ישנו שינוי בסיסי במבנה, היוצר גוון שונה בתכלית של הצליל. מומלץ בהחלט לבדוק את הכלים השונים ולהשוות, אבל כדי להרגיל את האוזן להבחין בין ההבדלים הדקים רצוי לבחון גם כמה סקסופונים אחרים של חברות אחרות באותו היום ולא לוותר על הזדמנות לחוש את השוני.
בכל מקרה, הציוד של Yanagisawa הוא מהמעלה הראשונה – ניתן לנסות ולחוות ליגטורות ופיות של החברה היפנית גם על סקסופונים אחרים, במטרה לגבש דיעה מוצקה טרם יום התנסות ארוך במגוון הסקסופונים הנמצאים בשוק.גם אלברט בגר (https://albertbeger.com/), אמן ויוצר החליט לפני זמן מה לשדרג את עצמו לדגם חדש (Yanagisawa T991 Tenor) ובנימה רצינית הסביר שעם כל הכבוד לכלים השונים שברשותו, כמות התקלות הטכניות ובעיות השחיקה שבהן נתקל הפריעו לו במהלך היצירה. הצענו לו את Yanagisawa בדיוק מסיבה זו. “לא רואה מוסך” התבדחנו בזמן שניסה את הצליל המושלם. האיכות מסייעת לו כעת בהקלטות והופעות, כאשר מגוון הפיות, עלים וליגטורות מבטיחה מגוון מלא של צלילים המעניק את כל הכלים הדרושים לאומן להגיע להישגים הגבוהים ביותר.את הסקסופונים של Yanagisawa מיצרים בשתי סדרות (901 ו-991) ברמה מקצועית המובחנות בעיקר בצלילן ומיועדות להתאים לטעמם של אומנים שונים. כל סדרה מחולקת לארבע מחלקות המובחנות לפי סוג המתכת: פליז (מוזהב), ציפוי כסף, ברונזה וכסף טהור. אומנים מספרים שלכל מתכת מאפיינים ייחודיים וצליל שונה. חלק מהאומנים אף ממליצים לבצע הזמנות מיוחדות בהתאמה אישית של סוגי המתכות בצוואר, גוף, קשר ופעמון הכלי, אך הדבר מייקר מעט את התענוג. לאלו המעוניינים לנסות את הסקסופון, מומלץ להתנסות לראשונה או בכלי הפליז או בכלים המצופים כסף – המהווים את חוט השדרה של הסקסופונים מתוצרת Yanagisawa.

הנכם מוזמנים לתת לעצמכם להתענג על הכלים במגדל הנביאים, הדר, חיפה. להקשיב לצליל האיכותי ולהחליט להתקדם ל-Yanagisawa. פרטים אצל המומחים שלנו במחלקת כלי הנשיפה

כתיבת תגובה