הילד רוצה לנגן על חליל צד? – המדריך המלא להורים

הילד החליט לנגן? בחליל צד? נהדר! ריכזנו כמה טיפים עבורכם, ההורים, כדי לתת הכוונה לאיך לטפל בנושא בלי לאבד את הידיים והרגליים.


ראשית כל, צריך מורה – אפשר לפנות אל מרכז המוסיקה המקומי בעיר מגוריכם כדי לקבל מגוון שמות של מורים פרטיים ממנהל המרכז או פשוט להגיע למרכז עצמו. במקומות כאלו הילד יהנה מלימוד עם חברים, שיעורי העשרה ואף כניסה להרכב הסימפוני-ייצוגי עם נסיעות להופעות.


עם זאת, זו לא האופציה היחידה – לקבל שם של מורה פרטי מחברים (שאצלם כבר לומדים לנגן בחליל צד) – כל עוד מקבלים שיעור ניסיון ללא התחייבות בנוכחות אחד ההורים. אם הכימיה טובה והילד מרגיש טוב, אפשר להתקדם לעוד כמה שיעורים (תמיד טוב שאחד ההורים יהיה באותם צעדים ראשונים) בקצב רגיל.


אם מקפידים פעם בחודשיים לברר שהילד מרגיש שהוא מתקדם, שהוא לומד ומבין מה מתוכנן להמשך הלימודים. אפשר להעריך תוך כשישה חודשים האם המורה מתאים ומתקדם בקצב טוב, תוך שנה כבר אפשר לראות תוצאות של ממש. 


אם נראה לכם שהילד לא מפתח כימיה עם המורה או אפילו עם הכלי עצמו, שבו, דברו ותבררו איזה כלי הילד רוצה ללמוד והאם יש קשר טוב בין המורה לתלמיד, לפעמים הכלי הוא הבעיה – ולפעמים צריך להחליף מורה ולזכור להיות בשיעורים הראשונים כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה.


החליל עצמו הוא השותף השלישי בתהליך הלמידה. שנים של ניסיון ויעוץ לימדו אותנו שרק אחרי שיעור ניסיון מוצלח, אפשר לחשוב על האופציות השונות בנושא זה. בקול המוסיקה אנחנו מציעים מגוון שיטות לרכישת והשכרת חליל צד באיכות מעולה כדי לתת לכם את הפתרון הנוח ביותר. למתחילים, המחירים נעים בין 800 ל-1300₪ לחליל צד מיד ראשונה וכמובן שיש אופציה ליד שניה במחירים נמוכים יותר. בשכירות, בין 60 ל-120₪ לחודש, כאשר שלושת החודשים הראשונים נחשבים להשקעה ברכישת החליל במידה ותאהבו את התוצאה.


חליל טוב עוזר לתלמיד להתקדם מהר ולא להתעייף מנגינה ממושכת – מכאניקה חלקה תורמת לצליל נעים ולתחושת התקדמות בתוכנית הלימודים. אבל גם החליל הטוב ביותר דורש תחזוקה שוטפת וחשוב שהילד ילמד זאת יחד עם הנגינה. לכל בעיה ותקלה מיוחדת, בחנות ישנם מומחים ומעבדת כלי נשיפה שייקחו את הכלי ויחזירו אותו כמו חדש לאחר כמה ימים.


לאחר זמן מה [לרוב כשנה], כשהתלמיד כבר התקדם בתוכנית מומלץ לעבור לחליל צד מקצועי ובעל צליל טוב יותר, עם מכאניקה מלאה ומשופרת. בשלב זה כבר אפשר להגיע לחנות, לנסות חלילים שונים, לבחור את זה שנוח ונשמע טוב לתלמיד שכבר למד להבחין ולזהות חליל נוח ובעל צליל נקי יותר. החליל המקצועי דרוש כדי לתת לו מקום להתפתח ולגדול מעבר למגבלות של חליל המתחילים. המומחים שלנו יהיו במקום כדי לייעץ בכל שעות הפעילות, אבל אין בעיה להגיע עם המורה עצמו ולבקש ממנו לחוות דעה נוספת.

בכבוד רב,
פולוצ’נקין ג’ניה, לאוניד ויינברנד וחיים אטיאס – מחלקת כלי נשיפה, קול המוסיקה.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. יעל

    המורה הטוב והנחמד ביותר לא יוכל לקדם אף תלמיד ללא תמיכת ההורים ועידוד התלמיד לתרגול בבית. רק תרגול יומיומי וחזרות רבות יביאו לתוצאות מספקות מתהליך הלמידה ולהנאה מן הנגינה בכלי המקסים: חליל צד

כתיבת תגובה